Loading...

Ποιο Μετρό Θεσσαλονίκης; Και στο Μεσολόγγι «λεφτά υπάρχουν» για λογότυπα και συμβουλές για τα 200 χρόνια


Μοιραστείτε το άρθρο...

Σε εταιρεία με έδρα το Κορωπί ανέθεσε με το αζημίωτο (30.000€) ο Δήμος Ι.Π. Μεσολογγίου τον σχεδιασμό επετειακής ταυτότητας (λογοτύπου) και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για τα 200 χρόνια από την Έξοδο του Μεσολογγίου.

Τις τελευταίες ώρες έχει πάρει σκανδαλώδεις διαστάσεις η δημοσιοποίηση του λογοτύπου για το Μετρό Θεσσαλονίκης, λόγω της απλότητας ενός πεζού «μ» που έρχεται σε αντίθεση με το υπέρογκο ποσό της απευθείας ανάθεσης των 30.000€ για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου.

Μια περίπτωση που έχε πολλές ομοιότητες με το Μεσολόγγι, του οποίου η Δημοτική Αρχή ξεκίνησε τον σχεδιασμό για τη 200η Επέτειο της Εξόδου του Μεσολογγίου με την ανάθεση 30.000€ στην εταιρεία INTELLIGENT COLLABORATIONS ΙΚΕ με έδρα το Κορωπί.

Με τον χρόνο να μην είναι πλέον σύμμαχος, η Δημοτική Αρχή με εισήγηση της προπαρασκευαστικής Επιτροπής και ομόφωνη απόφαση (μέσα στο Δεκαπενταύγουστο) της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης προεδρεύοντος του Αντιδημάρχου Πολιτισμού κ. Δημήτρη Πετρόπουλου, εξέφρασε την αναγκαιότητα  ανάθεσης στην εταιρεία τον σχεδιασμό επετειακής ταυτότητας (λογότυπο) και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για τα 200 χρόνια από την Έξοδο του Μεσολογγίου, μεταξύ αυτών την επικοινωνιακή στρατηγική, την ανάπτυξη προγράμματος εκδηλώσεων δράσεων, τη σύνταξη χορηγιών προς κρατικούς φορείς, ιδρύματα, ιδιώτες και την επικοινωνία με τις Πρεσβείες.

Το λογότυπο

Έντονες αντιδράσεις πολιτών προκάλεσε η αρχική δημοσιοποίηση του λογοτύπου που δεν ανέγραφε τον τίτλο «Ιερή Πόλη», μια τεράστια αστοχία του Δήμου και της Επιτροπής που είχε ως αποτέλεσμα το επικοινωνιακό «ναυάγιο», τη δημόσια κατακραυγή και την αναγκαστική προτροπή του Δημάρχου να ανακοινώσει τη διόρθωση.

Πρόκειται τελικά για ένα λογότυπο που έχει ως κεντρικό μήνυμα τον αριθμό «200χρόνια», αναγράφοντας από κάτω «Έξοδος 1826-2026» και από πάνω «Μεσολόγγι» και διακριτικά «Ιερή Πόλη». Ένα απλό λογότυπο χωρίς κανένα υψηλό συμβολισμό, με τον Δήμαρχο να βλέπει κύκλους ιστορίας, συμπαγής άμυνα και «ανοικτότητα» της πόλης. Αυτό, λοιπόν, το λογότυπο με όποιες άλλες παρεμβάσεις για την επετειακή ταυτότητα του Δήμου κόστισε τα 9.000€ από τα συνολικά 30.000€.

Εξωστρέφεια;

Μια εντελώς συμβολική συμμετοχή φαίνεται να έχει η Προπαρασκευαστική Επιτροπή και η Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, καθώς η εταιρεία από την Αττική έχει αναλάβει την πρωτοβουλία των κινήσεων. Το πρόσωπο κλειδί της εταιρείας είναι η Κατερίνα Νικολού, η οποία διαθέτει εμπειρία στις δημόσιες σχέσεις και θα αναλάβει τις επαφές με οργανισμούς, ιδρύματα, πρεσβείες καθώς και τη χάραξη ενός πλάνου με ορίζοντα το 2026. Το γεγονός της «απομόνωσης» και μη αξιοποίησης σπουδαίων ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών με καταγωγή από το Μεσολόγγι, που παρεμπιπτόντως διαθέτουν θέσεις κλειδιά, έχει προκαλέσει ποικίλα αρνητικά σχόλια ως προς τον εξωστρεφή επετειακό χαρακτήρα, κάτι που φαίνεται ότι τελικά… κοστίζει κυριολεκτικά και μεταφορικά!

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, δυσαρέσκεια επικρατεί και σε συνεργαζόμενα μέλη της Επιτροπής για τις αυτόβουλες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, για θεσμικές συναντήσεις και πρωτοβουλίες απουσίας των αρμοδίων, για έναν μονομερή σχεδιασμό, χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση. 

Από πλευράς Δημοτικής Αρχής δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση για όλα αυτά που αναφέρει το ρεπορτάζ μας. Δηλαδή ποιοι έχουν αναλάβει τις τύχες μιας τόσο σημαντικής Επετείου; Τι κόστισε στους δημότες; Ποιες είναι οι επόμενες ενέργειες; Η μόνη δημόσια ανακοίνωση έρχεται από την εταιρεία Peak με έδρα την Αθήνα, ιδιοκτησίας του κ. Ευθύμιου Πρεσβύτη, που αναφέρει ότι συμμετέχει στο πλάνο δράσεων και και είναι ο δημιουργός του λογοτύπου (ως συνεργάτης της Intelligent Collaborations ΙΚΕ).

Αντίστροφη μέτρηση

Γίνεται αντιληπτό ότι λίγο πριν περάσουμε το κατώφλι του 2025, σχεδόν έναν χρόνο πριν, ο σχεδιασμός για τη 200η Επέτειο της Εξόδου του Μεσολογγίου δεν έχει ξεκινήσει με τις καλύτερες προοπτικές, γεγονός που αποτυπώνεται πλέον και στη συνείδηση του κόσμου που παρακολουθεί από το διαδίκτυο τις σπασμωδικές ενέργειες των υπευθύνων. Η ιστορική συγκυρία δεν επιτρέπει λάθη, αστοχίες και μονομερείς αποφάσεις, παρά μόνο διαφάνεια, διαβούλευση και συμμετοχή για ένα μεγάλο αποτέλεσμα αντάξιο της ένδοξης ιστορίας του Μεσολογγίου.

Ο τιμοκατάλογος

Για την ομόφωνη εισήγηση της προπαρασκευαστικής Επιτροπής:
https://diavgeia.gov.gr/doc/652%CE%98%CE%A9%CE%A1%CE%96-%CE%A9%CE%93%CE%A4?inline=true

Για τις τεχνικές προδιαγραφές της ανάθεσης:
https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A1%CE%A130%CE%A9%CE%A1%CE%96-%CE%98%CE%A4%CE%A8?inline=true

Για την ανάθεση:
https://diavgeia.gov.gr/doc/9%CE%A5%CE%93%CE%9C%CE%A9%CE%A1%CE%96-%CE%9F%CE%98%CE%A3?inline=true







Μοιραστείτε το άρθρο...
Ετικέτες: # #

Newsroom

Σκοπός μας είναι η προβολή και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς, του περιβαλλοντικού πλούτου καθώς και της πολιτιστικής και πολιτισμικής παράδοσής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των επισκεπτών και η έμπρακτη συμβολή ούτως ώστε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να γίνει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός.
iAitoloakarnania.gr

Φανταστικά τοπία, σπουδαία ιστορία, υπέροχοι άνθρωποι!