Μετά από περίπου 60 χρόνια, η γέφυρα που συνδέει Κατοχή και Νεοχώρι εκπέμπει SOS με σοβαρές φθορές που εγκυμονούν κινδύνους για τους διερχόμενους οδηγούς, επιβάτες και πεζούς.
Το θέμα των γεφυριών (Κατοχής, Μάστρου, Γουριάς) επανέρχεται στην επιφάνεια μετά τις νέες φωτογραφίες που δημοσίευσε η νεολαία Κατοχής προκειμένου να πιεστούν οι υπεύθυνοι και να λάβουν άμεσες αποφάσεις, με αφορμή και την πρόσφατη κατάρρευση της γέφυρας του Ευήνου.
Η γέφυρα της Κατοχής παραδόθηκε το 1962. Πρόκειται για μια πολυσύχναστη γέφυρα όπου επιβαρύνεται καθημερινά με εκατοντάδες οχήματα παντός τύπου.
Επίσης, η γέφυρα παραδόθηκε έχοντας αριστερά και δεξιά υπερυψωμένα πεζοδρόμια για τη διάβαση των πεζών. Κατά περιόδους, με ευθύνη της τότε Νομαρχίας και της Κοινότητας μπάλωναν και μπάζωναν τη γέφυρα με πίσσα με αποτέλεσμα δρόμος και διάβαση να γίνουν ενιαία.
Η γέφυρα είχε μονή κατεύθυνση και πλέον το πεζοδρόμιο που χάθηκε πλέον ως ταυτόχρονη χρήση αντίθετης πορείας αυτοκινήτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα διέλευσης κυρίως με λεωφορεία και φορτηγά.
Σύμφωνα με τοπικές μαρτυρίες, η γέφυρα είχε εγγύηση 40 χρόνια με τους εκάστοτε εκλεγμένους απλά να μπαλώνουν τις μικροφθορές χωρίς ποτέ να γίνεται ουσιαστική παρέμβαση ενίσχυσης ή αποκατάστασης.
Σήμερα, 62 χρόνια μετά την παράδοσή της, η γέφυρα Αχελώου εκπέμπει SOS με την τοπική κοινωνία να απευθύνει έκκληση σε Περιφέρεια και Δήμο να δράσουν πριν συμβεί το μοιραίο.
Δείτε φωτογραφίες από την υφιστάμενη κατάσταση:
Προεκλογική φιέστα η επίσκεψη Φαρμάκη
Τον Νοέμβριο του 2022, ο περιφερειάρχης κ. Νεκτάριος Φαρμάκης συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Θανάση Μαυρομμάτη επιθεώρησαν τις δήθεν εργασίες αποκατάστασης των φθορών στη γέφυρα Κατοχής, που δεν ήταν παρά μόνο μπαλώματα και λίγα κιλά χρώμα.
Από το 1958 στο σήμερα
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ.
ΟΔΑΓΩΓΟΣ ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΤΟΧΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ (1956 – 1959).
Η Γέφυρα αύτη αποκαθιστά την συνέχειαν της Οδού από Νεοχωρίου εις Κατοχήν και κατεσκευάσθη την περίοδον 1956 – 1959. Η στατική μελέτη των βάθρων και της θεμελιώσεως της γεφύρας συνετάγη υπό της Υπηρεσίας Συγκοινωνιακών Έργων του Υπουργείου Δημοσίων Έργων και η Στατική Μελέτη του φορέως (ομού μετά της Μελέτης Προεντάσεως) συνετάγη υπό του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ – ΡΗΓΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΤΑΣΙΟΥ. Το Έργον ήχθη εις δημοπρασίαν την Παρασκευήν 03 Μαΐου 1957 και τελευταία μειοδότις ανεδείχθη η Α.Τ.Ε. “ΟΔΩΝ ΚΑΙ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΩΝ”. Η γέφυρα απεπερατώθη το 1959. Έχει μήκος 184,00 μ. (46,00 μ. x 4 ανοίγματα) και είναι εκ των πρώτων γεφυρών των εκ προεντεταμένου σκυροδέματος κατασκευασθεισών και εκόστισεν 5.100.000 δρχ. Εθμενλιώθη δε επί εγχύτων πασσάλων.
1. Εφημερίς “ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ” (Αγρίνιον), Φύλλον: 310, Κυριακή 05 Μαΐου 1957, σελ. 05.
2. Εφημερίς “ΕΜΠΡΟΣ”, Φύλλον: 293, Σάββατον 25 Ιουλίου 1959, σελ. 06.
Σε κατάσταση ανάγκης και οι υπόλοιπες γέφυρες
Σχεδόν παρόμοιες γέφυρες υπάρχουν πάνω από τον Αχελώο στα σημεία Γουριά – Πεντάλοφο και Μάστρου – Κατοχή.
Κατά καιρούς οι φθορές στα συγκεκριμένα γεφύρια έχουν απασχολήσει την τοπική κοινωνία, που μπορεί να βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση από εκείνης της Κατοχής, ωστόσο κάποιες μικροφθορές εγκυμονούν κινδύνους για τους διερχόμενους.