Loading...

Με επιτυχία οι πολιτιστικές δράσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτ/νίας και Λευκάδος


Μοιραστείτε το άρθρο...

Για 5η συνεχή χρονιά η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος συμμετείχε στη δράση του ΥΠΠΟΑ και στις «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές».

Οι εκδηλώσεις που υλοποιήθηκαν το διήμερο 25-26 Μαΐου είναι οι εξής:

1. «Στην Αιτωλία των μύθων και της Αιτωλίας με συνοδοιπόρο τον λόρδο Βύρωνα», εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σε συνδιοργάνωση με την Βυρωνική Εταιρεία Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, που παρακολούθησαν 75 μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μεσολογγίου.

Οι μικροί συμμετέχοντες, αφού επισκέφτηκαν την βιβλιοθήκη της Βυρωνικής Εταιρείας – όπου σκιαγραφήθηκε η βιογραφία, το έργο, αλλά κυρίως η αρχαιολατρεία του λόρδου Βύρωνα, έγιναν γνώστες του ρομαντικού κινήματος, μέσω του οποίου ο Βύρων περιέγραψε την φυσική ομορφιά της Ελλάδας στα ποιήματά του «Το προσκύνημα του Τσάιλντ Χάρολντ», «Τα νησιά της Ελλάδας» και «ο Κουρσάρος». Στην συνέχεια μετέβησαν με λεωφορείο του δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου στην Παναγία Φοινικιά, όπου συνήθιζε να πηγαίνει βόλτα ο ποιητής και να κυνηγάει αγριόπαπιες. Αφού αποχαιρέτησαν το ταπεινό εκκλησάκι και τα γαλήνια νερά της λιμνοθάλασσας, με «συνοδοιπόρο» την αγάπη του Βύρωνα για την αρχαία Ελλάδα, όπως την εκδηλώνει στο ποίημα «η Κατάρα της Αθηνάς», επισκέφτηκαν τους αρχαιολογικούς χώρους της Πλευρώνας και των Ρωμαϊκών θερμών Αγίου Θωμά,(πολύ κοντά στο Μεσολόγγι, όπου άφησε την τελευταία του πνοή ο Τζορτζ Γκόρντον Νόελ Μπάυρον) σαν μια πρόταση επίσκεψης σ’ έναν σύγχρονο Φιλέλληνα. Στο τέλος της διαδρομής μας, για την οποία οι μικροί μαθητές εξέφρασαν τη γνώμη ότι επρόκειτο το ίδιο «Πράσινη», όσο και «Πολιτιστική», δόθηκε ΔΙΠΛΩΜΑ παρακολούθησης, καθώς και εκπαιδευτικό φυλλάδιο, μέσον αξιολόγησης των γνώσεων που παρασχέθηκαν.

Τιμή και χαρά για μας ήταν παρουσία της κας Ανδρομάχης Κατσελάκη, Προϊσταμένης Τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας και της κας Μαρίας- Ξένης Γαρέζου, Προϊσταμένης του Τμήματος Αρχαιολογικών Μουσείων και Συλλογών της Διεύθυνσης Μουσείων του ΥΠΠΟΑ, για να παρακολουθήσουν από κοντά το ανωτέρω πρόγραμμα. (Εκπόνηση από την κα Γαβρίνα Δ., Μουσειοπαιδαγωγό).

2. «Περπατώ στη Ναύπακτο… βαδίζοντας στο Lepanto», εκπ. πρόγραμμα για μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου. Τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα στις 25 & 26 Μαΐου ήταν το Δημοτικό Σχολείο Αντιρρίου, το 1ο Γυμνάσιο και το 2ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου.

Οι μαθητές ήταν στο σύνολό τους 180. Στόχος ήταν η ενημέρωση των παιδιών σχετικά με το Κάστρο της Ναυπάκτου, καθώς μέσα στο πλαίσιο του προγράμματος ήταν η κατάβαση του κάστρου από τη δυτική πύλη του 3ου διαζώματος προς το λιμάνι και ταυτόχρονα η ξενάγηση στις στάσεις που είχαν οριστεί. Πρώτη στάση ήταν η δυτική πύλη του κάστρου όπου έγιναν κάποιες ιστορικές και γενικές αναφορές και από την ακρόπολη ξεκίνησε η κατάβασή μας μέσα από το πευκόδασος, καταλήγοντας στη δεύτερη στάση στην περιοχή του Βεζύρ Τζαμιού. Δόθηκαν αρκετές πληροφορίες για την περίοδο της οθωμανικής κατοχής και το τζαμί, για τα λουτρά και τις κρήνες του κάστρου. Η κατάβαση συνεχίστηκε περνώντας από το Αρχοντικό Τζαβέλλα, με επόμενη στάση τη σιδερόπορτα. Έγινε ενημέρωση για την πύλη αυτή, για την οχύρωση του κάστρου αλλά και για το Ρολόι της Ναυπάκτου.

Τέταρτη στάση ήταν ο Πύργος Μπότσαρη, όπου τα παιδιά ενθουσιάστηκαν καθώς τα περισσότερα δεν είχαν ξαναεπισκεφτεί τον πύργο, και ενημερώθηκαν για το οίκημα και την έκθεση ζωγραφικής που φιλοξενεί. Κατηφορίζοντας έφτασαν στο λιμάνι, εισερχόμενοι από τη Θαλάσσια πύλη των δυτικών τειχών, ενημερώθηκαν για τον Μιχαήλ Θερβάντες και για τον Γεώργιο Ανεμογιάννη και μετά επισκέφτηκαν το Φετιχιέ Τζαμί, την τελευταία στάση, όπου τα παιδιά ξεναγήθηκαν σε περιοδική αρχιτεκτονική έκθεση που έχει θέμα την διαχείριση των μνημείων και των διατηρητέων κτηρίων της Ναυπάκτου. Εκεί συζητήθηκε το θέμα του σεβασμού των μνημείων, όσον αφορά στους βανδαλισμούς, και τις προσπάθειες που κάνει η Υπηρεσία για την αποκατάστασή τους. Τέλος δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο για τα παιδιά, με ερωτήσεις και κάποια παιχνίδια και ενημερωτικό φυλλάδιο για δασκάλους και μαθητές. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής οι μαθητές και οι δάσκαλοι είχαν τη δυνατότητα να κάνουν ερωτήσεις με απορίες που τους δημιουργούνταν. ( Εκπόνηση από κα. Κατσούλη Ε.- Πολιτικό μηχανικό, κα Νικολοβγένη Α. – Αρχαιολόγο και κα. Τηλιγάδα Α. -Συντηρήτρια).

3. «Οι περιπέτειες της Αιχμηρής και του Ξέστρου», Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την Παλαιολιθική Εποχή στην Αιτωλοακαρνανία για μαθητές Δημοτικού, που παρακολούθησαν το Δημοτικό σχολείο Γαλατά και 2ο Δημοτικό σχολείο Ναυπάκτου στον χώρο του σχολείου τους. Οι μαθητές συνολικά ήταν 70. (Εκπόνηση από την κα Βίβιαν Στάικου, Αρχαιολόγο)

Ευχαριστούμε την κα Ροδάνθη Φλώρου, Πρόεδρο Βυρωνικής Εταιρείας Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου για την άψογη συνεργασία μας, καθώς και τους δήμους Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και Ναυπάκτου για την στήριξή τους στην ολοκλήρωση των προγραμμάτων μας, αλλά και τα σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Αιτ/νίας, που «αγκαλιάζουν» τις δράσεις μας.

Η Προϊσταμένη της Εφορείας
Ολυμπία Βικάτου




Μοιραστείτε το άρθρο...
Ετικέτες: # # #

Newsroom

Σκοπός μας είναι η προβολή και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς, του περιβαλλοντικού πλούτου καθώς και της πολιτιστικής και πολιτισμικής παράδοσής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των επισκεπτών και η έμπρακτη συμβολή ούτως ώστε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να γίνει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός.
iAitoloakarnania.gr

Φανταστικά τοπία, σπουδαία ιστορία, υπέροχοι άνθρωποι!