Ένα σημαντικό εφόδιο προσφέρεται στον αγώνα των Αιτωλοακαρνάνων και των Ευρυτάνων για την επίσπευση των διαδικασιών για το δρόμο Αγρίνιο-Καρπενήσι, που αποτελεί μέρος του ευρύτερου διευρωπαϊκού οδικού άξονα από το Πλατυγιάλι ως τη Λαμία.
Ενός αναπτυξιακού στοιχήματος που πρέπει να κερδηθεί με τις τοπικές κοινωνίες να διεκδικούν αλλά σε κυβερνητικό επίπεδο να μην καταγράφεται ιδιαίτερη ζέση για τη δρομολόγηση του κρίσιμου αυτού έργου.
Το νέο «όπλο» στη μάχη της διεκδίκησης είναι η πρόταση για νέα χάραξη που κατέθεσε το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας το οποίο σήμερα, Τετάρτη 17 Απριλίου, παρουσίασε το πόρισμα της ομάδας εργασίας που συστάθηκε για το σκοπό αυτό.
Η εκδήλωση έλαβε χώρα στην αίθουσα του ΤΕΕ παρουσία του προέδρου του ΤΕΕ Ελλάδας, Γιώργου Στασινού, πολλών εκπροσώπων των πολιτικών και αυτοδιοικητικών αρχών, φορέων και συλλόγων αλλά και πολιτών που δραστηριοποιήθηκαν έντονα μέσα από τη Συντονιστική Επιτροπή. Παρόντες φυσικά πολλοί μηχανικοί προεξάρχοντος του προέδρου του Τοπικού ΤΕΕ και αντιπεριφερειάρχη Λίνου Μπλέτσα που είχε και τον συντονισμό.
Μεταξύ των παρόντων οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας Θανάσης Παπαθανάσης (ΝΔ) και Μίλτος Ζαμπάρας (ΣΥΡΙΖΑ), η βουλευτής Ευρυτανίας, Τζίνα Οικονόμου (ΝΔ), ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ευρυτανίας, Αριστείδης Τασιός, οι Δήμαρχοι Αγρινίου, Καρπενησίου και Αγράφων, Γιώργος Παπαναστασίου, Χρήστος Κακαβάς και Αλέξης Καρδαμπίκης .
Την ομάδα εργασίας αποτέλεσαν οι Φώτης Δημητρίου, Πολιτικός Μηχανικός, Νικόλαος Mασiκας, Πολιτικός Μηχανικός, Αριστείδης Παπαβασιλεioυ, Πολιτικός Μηχανικός, Λάμπρος Tαφίλης, Πολιτικός Μηχανικός και Δημήτριος Τζιώλης, Aγρovόμoς & Toπoγράφoς Μηχανικός.
Ο πολιτικός μηχανικός Φώτης Δημητρίου, μετά από σύντομους χαιρετισμούς στους οποίους άπαντες εκ των ομιλητών υπερτόνισαν την σημασία του έργου για την Αιτωλοακαρνανία και την Ευρυτανία, ανέλαβε την παρουσίαση του πορίσματος, κάνοντας πρωτίστως μία ιστορική αναδρομή αναφορικά με τον υφιστάμενο δρόμο, αναλύοντας την υφιστάμενη μελέτη για τα τμήματα που αυτή υπάρχει και ακολούθως παραθέτοντας την πρόταση για νέα χάραξη.
Με βάση τα όσα προτείνει η ομάδα εργασίας, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου μειώνεται από τα 709.637.880 εκ. ευρώ στα 459.490.520 εκ. ευρώ.
Εισηγείται την συνέχιση των εργασιών μέχρι την θέση Σταυρός με βάση την υπάρχουσα μελέτη καθώς και την ολοκλήρωση της μελέτης και έναρξη των έργων του 1ου τμήματος της Νέας Ε.Ο.
Το σύνολο του δρόμου θα διαθέτει διατομή τύπου Β2Σ ενώ θα απαιτηθεί σύγχρονη γέφυρα στον Μέγδοβα ποταμό (εκεί όπου υφίσταται μία σιδερένια bailey ανάντη του σημείου της προτεινόμενης γεφύρωσης). Στη συνέχεια θα απαιτηθεί η κατασκευή σήραγγας με έξοδο μετά τον οικισμό Nόστιμο. Με βάση το πόρισμα θα αξιοποιηθούν και τα καλής κατάστασης τμήματα του δρόμου Καρπενήσι – Προυσός.
Δείτε το πόρισμα της ομάδας εργασίας στους συνδέσμους:
Η πρόταση για τη χάραξη
Το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας επικεντρώνει την πρόταση του στη χάραξη πρώτον από τη θέση Σταυρός (μέχρι εκεί είναι σε εξέλιξη οι εργασίες με βάση την υπάρχουσα χάραξη) ως τη Γέφυρας Επισκοπής και-δεύτερον-από τη Γέφυρα Επισκοπής ως το Καρπενήσι.
Από το Σταυρό ως τη Γέφυρα Επισκοπής προτείνεται νέα χάραξη μήκους 11 χιλιομέτρων που θα αρχίζει από τη διασταύρωση προς Αμπέλια – Πλάτανο και θα ενώνεται με την Ε.Ο. Αγρινίου Καρπενησίου μετά τη Χούνη.
Λόγοι που επιβάλλουν αυτή τη χάραξη, σύμφωνα με το ΤΕΕ, είναι η μικρότερη απόσταση αλλά και οι κατολισθήσεις που σημειώνονται στο τμήμα Αι-Γιάννης – Λάπατο – Άνω Άγιος Βλάσης – Καραμανέικα. Με τη προτεινόμενη χάραξη αποφεύγεται πλήθος ιδιοκτησιών και κατ’ επέκταση μειώνεται το κόστος για τις απαλλοτριώσεις. Δεν απαιτείται εξάλλου διέλευση μέσα από τέσσερις οικισμούς που σημαίνει λιγότερο κόστος τεχνικών και άλλων έργων. Ειδικότερα, στο τμήμα από Χουνιόρεμα ως Γέφυρα Επισκοπής προτείνονται βελτιώσεις στη χάραξη με ευθυγραμμίσεις και βελτίωση της διατομής
Όσον αφορά στο τμήμα Γέφυρα Επισκοπής- Καρπενήσι προτείνεται νέα χάραξη ώστε από τη βόρεια έξοδο της γέφυρας ο δρόμος να κατευθυνθεί δεξιά και να ακολουθήσει παράλληλα την παραλίμνια όχθη μέχρι σημείο εύκολης γεφύρωσης του Μέγδοβα. Στη συνέχεια η νέα χάραξη θα κινηθεί βορειοανατολικά ενώ θα απαιτηθεί σήραγγα (μήκους 700-800μ. ) με έξοδο μετά τον οικισμό Nόστιμο και σε μικρή απόσταση θα συναντήσει τον δρόμο Προυσού – Καρπενησίου.
Με την προτεινόμενη χάραξη στο τμήμα αυτό η απόσταση θα μειωθεί στα μισά ενώ αποφεύγεται η διέλευση μέσα από οικισμούς , δεν υπάρχουν ιδιοκτησίες και δεν θα προκύψει αναγκαιότητα απαλλοτριώσεων.
Λόγοι που υπαγορεύουν τη νέα χάραξη, σύμφωνα με το πόρισμα:
- Η γεωλογική αστάθεια του εδάφους, στην περιοχή από Αϊ Γιάννης – Λάπατο – Άνω Άγιος Βλάσης – Καραμανέικα, όπου σημειώνονται κατολισθήσεις, με αποτέλεσμα η κατασκευή νέου δρόμου με παρόμοια χάραξη, να οδηγήσει σε υψηλού κόστους έργα στράγγισης και αντιστήριξης προς αποφυγή κατολισθήσεων.
- Με τη νέα προτεινόμενη χάραξη αποφεύγεται πλήθος ιδιοκτησιών, που θα οδηγούσαν σε υπέρογκου κόστους απαλλοτριώσεις.
- Δεν απαιτείται διέλευση μέσα από οικισμούς, με δυσκολίες διαπλάτυνσης της υπάρχουσας διατομής και την κατασκευή των απαραίτητων τεχνικών.
- Δεν απαιτούνται μεγάλα χωματουργικά, λόγω ομαλότερης υψομετρικής διαμόρφωσης.
- Δίνεται η δυνατότητα, με μικρές βελτιώσεις του παλιού δρόμου, να εξυπηρετούνται οι οικισμοί που παρακάμπτονται.
- Θα αποφευχθούν ανακάμπτοντες ελιγμοί στην οριζοντιογραφία.
- Θα κατασκευαστεί νέα προεντεταμένη γέφυρα μήκους 220 μέτρων, εκτιμώμενου κόστους 10.915.000 €, διατομής οδοστρώματος β2σ, σε κάθε περίπτωση επιλογής χάραξης, ανατολικώς της θέσης «Μπαλασταίικα», κατάντη της σημερινής bailey στον Μέγδοβα, η οποία ανεξαρτήτως της επιλογής χάραξης, δεν μπορεί να υποστηρίξει τις ανάγκες του έργου.
- Θα χρησιμοποιηθεί καλής κατάστασης τμήμα του δρόμου Καρπενήσι – Προυσός.
- Θα κατασκευαστεί διπλή σήραγγα, μήκους 4.29 χλμ. με κατηγορία διατομής οδοστρώματος Β2Σ, με τουλάχιστον δύο σήραγγες διαφυγής στις Χ.Θ. 1+000.00 και Χ.Θ. 3+000.00 (σήραγγας) και παρκίδες μήκους τουλάχιστον 25 μέτρων και πλάτους τουλάχιστον μία λωρίδας κυκλοφορίας (3.75 μ.), ανά 500 μέτρα.
Tα πλεονεκτήματα της νέα χάραξης με βάση το πόρισμα:
- Το μήκος του δρόμου μειώνεται στα μισά χιλιόμετρα με ανάλογη μείωση του χρόνου της διαδρομής.
- Θα κατασκευαστεί νέα προεντεταμένη γέφυρα κατάντη της σημερινής bailey στον Μέγδοβα.
- Θα χρησιμοποιηθεί καλής κατάστασης τμήμα του δρόμου Καρπενήσι- Προυσός
- Θα αποφευχθούν ανακάμπτοντες ελιγμοί στην οριζοντιογραφία
- Δεν θα υπάρχουν περιπτώσεις μετατόπισης της χάραξης από τον αυχένα στους πρόποδες και τους χειμάρρους
- Θα απαιτηθεί η κατασκευή σήραγγας μήκους 700-800μ.
- Σε όλη τη διαδρομή δεν υπάρχουν ιδιοκτησίες και έτσι δεν είναι αναγκαίες απαλλοτριώσεις
- Αποφεύγεται η διέλευση μέσα από οικισμούς
Πηγή: www.agrinionews.gr