Loading...

e-shops: Αγορές με ποντίκι και πληκτρολόγιο


Μοιραστείτε το άρθρο...

Όπως και κάθε τι άλλο στη ζωή μας, το εμπόριο έχει εκσυγχρονιστεί και έχει αλλάξει μορφή, με πρώτιστο μέλημα και στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών.

Και από εκεί που οι αγορές μας γίνονταν στα φυσικά καταστήματα, όπου βλέπαμε ή και δοκιμάζαμε τα διάφορα προϊόντα, τώρα πια μπορούμε να αγοράσουμε ό,τι θέλουμε μέσα από τον ηλεκτρονικό μας υπολογιστή, χρησιμοποιώντας το ποντίκι και το πληκτρολόγιό μας για να επικοινωνήσουμε με μια επιχείρηση μέσω της ιστοσελίδας της και τη χρεωστική ή πιστωτική μας κάρτα για να κλείσουμε την αγορά.  

Η δρόμος για την επιτυχία των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ωστόσο, δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Στην αρχή είχαν να αντιμετωπίσουν τον… ψηφιακό αναλφαβητισμό ενός μεγάλου μέρους του πληθυσμού και την αμηχανία μπροστά σε έναν νέο τρόπο αγορών που δεν τους ήταν καθόλου οικείος. Συν τοις άλλοις, κάποιοι κακοί επαγγελματίες, που πάντα υπάρχουν σε κάθε τομέα μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, υπήρξαν αρνητικοί παράγοντες για την παγίωση των e-shopsστο στερέωμα της εμπορικής δραστηριότητας.

Ωστόσο, ο δυναμισμός των νέων επιχειρηματιών, η αποδοτικότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων και η διαπίστωση πως ο καθένας μπορεί να κάνει διαδικτυακά τις αγορές του με ταχύτητα, ασφάλεια και σε πολύ προσιτές τιμές έφεραν τα ηλεκτρονικά καταστήματα και την κατασκευή eshop σε θέση υπεροχής. Καταλύτης για την άνοδό τους υπήρξε η πανδημία του κορωνοϊού, αφού κάποια στιγμή όλοι βρέθηκαν να κάνουν μια αγορά μέσω Διαδικτύου, ελλείψει φυσικών καταστημάτων. Έτσι, οι ψηφιακές αγορές από ανάγκη έγιναν σιγά-σιγά συνήθεια, και μάλιστα μια συνήθεια εξαιρετικά πρακτική και οικονομική.

Δεδομένου ότι τα e-shopsέχουν πιο ολιγάριθμο ανθρώπινο δυναμικό, δεν επιβαρύνονται από έξοδα ενοικίων όπως τα φυσικά καταστήματα και είναι πιο απλά σε δίκτυο και δομή, διαθέτουν τα προϊόντα τους σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και γι’ αυτό κερδίζουν την προτίμηση πολλών καταναλωτών. Τα σημαντικότερα κόστη λειτουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αφορούν βασικά την κατασκευή και την επιμέλεια της ιστοσελίδας της, την αποθήκευση των αγαθών και τα μεταφορικά. Από εκεί και πέρα, ένα μέρος του προϋπολογισμού μιας τέτοιας επιχείρησης πηγαίνει στην προβολή και στη διαφήμιση της εταιρείας και των εμπορευμάτων της.

Και εδώ όμως τα κόστη δεν είναι τόσο μεγάλα, αφού η διαδικτυακή διαφήμιση δεν απαιτεί τα τεράστια ποσά που απαιτεί, π.χ., ο τηλεοπτικός διαφημιστικός χρόνος, ενώ τα socialmediaαποτελούν έναν ακόμη τρόπο, και μάλιστα πολύ οικονομικό, για την διαφήμιση των e-shops, ειδικά τα πιο καινούργια Instagram, TikTok. Οι περισσότερες ιστοσελίδες των εμπορικών επιχειρήσεων έχουν κάποια υπερσύνδεση ή παραπομπή σε κάποιο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ δεν λίγες και εκείνες που τα χρησιμοποιούν ως πλατφόρμα για τη συνολική τους δραστηριότητα και όχι μόνο για τη διαφήμιση.

Στο ίδιο πλαίσιο της προβολής των e-shopsχρησιμοποιούνται και πολλές άλλες μέθοδοι, όπως είναι το SEO (searchengineoptimization),που αποσκοπεί στην ταχεία εμφάνιση των ιστοσελίδων όταν ζητούνται ανάλογα προϊόντα στις μηχανές αναζήτησης, και η διεξαγωγή έρευνας αγοράς με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων για να δουν οι επιχειρηματίες τι κενό υπάρχει στην αγορά το οποίο θα μπορούσαν να καλύψουν οι υπάρχουσες ή οι μελλοντικές επιχειρήσεις.

Στο σύνολό του το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας χώρος δύσκολος και ανταγωνιστικός, αλλά εξίσου γοητευτικός και προσοδοφόρος για όποιον θέλει να δουλέψει σκληρά και με αφοσίωση σε αυτήν τη νέα καταναλωτική πρόταση. 

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για κατασκευή ιστοσελίδας και προώθηση αυτής στο διαδίκτυο.




Μοιραστείτε το άρθρο...

Newsroom

Σκοπός μας είναι η προβολή και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς, του περιβαλλοντικού πλούτου καθώς και της πολιτιστικής και πολιτισμικής παράδοσής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των επισκεπτών και η έμπρακτη συμβολή ούτως ώστε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να γίνει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός.
iAitoloakarnania.gr

Φανταστικά τοπία, σπουδαία ιστορία, υπέροχοι άνθρωποι!