Loading...

Το Μεσολόγγι γίνεται κόμβος για τη Βόρεια Ελλάδα


Μοιραστείτε το άρθρο...

Προχωρά η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Μεσολογγίου με Κεφαλλονιά, Ιθάκη και Ζάκυνθο που πλέον ανοίγει νέους δρόμους στην ενίσχυση τόσο της εμπορικής όσο και της τουριστικής ανάπτυξη της περιοχής.

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται η ακτοπλοϊκή γραμμή που θα συνδέει το Μεσολόγγι με τα Ιόνια νησιά. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της εφημερίδας «η Αιτωλοακαρνανία» έχει δημοπρατηθεί η εκβάθυνση του διαύλου λιμένα Μεσολογγίου και ο ανάδοχος θα προχωρήσει στην υλοποίηση εντός του 2019. Από κει και πέρα, όλα θα εξαρτηθούν από τα πλοιοκτητικά συμφέροντα με συγκεκριμένου τύπου σκάφη όπου θα κληθούν να αναλάβουν μια γραμμή που πιθανότατα θα επιδοτηθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας μετά από σχετική πρόταση των φορέων.

Παρεμπιπτόντως, πλήρης είναι η σύμπλευση των Επιμελητηρίων Αιτωλοακαρνανίας, Κεφαλλονιάς-Ιθάκης, Ζακύνθου και του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Μεσολογγίου για την ακτοπλοϊκή γραμμή. Η συμφωνία μεταξύ των Προέδρων των ανωτέρω Επιμελητηρίων και του Συλλόγου είχε κλείσει από τον περασμένο Μάιο, στην πρώτη μεταξύ τους συνάντηση που έγινε στο Μεσολόγγι, ενώ ακολούθησε εκτενής συζήτηση στα γραφεία του Υπουργείου Ναυτιλίας όπου αναπτύχθηκαν, από τους εκπροσώπους του Επιμελητηρίου όλα εκείνα τα στοιχεία που αποδεικνύουν την αναγκαιότητα της γραμμής.

Παρά τις προσπάθειες του παρελθόντος, αυτή τη φορά η υλοποίηση βρίσκεται σε ένα ώριμο στάδιο με τη λειτουργία της Ιονίας οδού να παίζει καθοριστικό ρόλο ώστε το Μεσολόγγι να γίνει κόμβος για τη Βόρεια Ελλάδα. Αναμφίβολα, η ακτοπλοϊκή σύνδεση θα αποτελέσει πηγή ζωής για το Μεσολόγγι τόσο για τον εμπορικό όσο και για τον τουριστικό τομέα.

Συγκεκριμένα, το λιμάνι του Μεσολογγίου θα μετατραπεί σε κέντρο του διακομιστικού εμπορίου ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας, αφού θα το προσεγγίζει πλήθος εταιρειών από τις περιοχές που βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα και τις βαλκανικές χώρες για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους. Η αύξηση αυτή της εμπορικής δραστηριότητας θα συντελέσει άρδην και στην εμπορική ανάπτυξη της περιοχής με σημαντικά οικονομικά οφέλη τόσο για το νομό Αιτωλοακαρνανίας, όσο και για τα νησιά του Ιονίου.

«Πράσινο» φως από το υπουργείο Ναυτιλίας

Εκτενής συζήτηση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Μεσολογγίου με τα νησιά του Ιονίου, Κεφαλλονιά και Ζάκυνθο, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του υπουργείου Ναυτιλίας.

Κατά τη συνάντηση, οι εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων αναφέρθηκαν στο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Διονύσιο Τεμπονέρα, για τη σημασία που έχει η ακτοπλοϊκή αυτή σύνδεση τόσο για τον εμπορικό όσο και για τον τουριστικό τομέα.

Για το λόγο αυτό, προτάθηκε στον κ. Τεμπονέρα να υπάρξει επιδότηση της γραμμής, ώστε να δοθεί η απαραίτητη ώθηση για την υλοποίησή της και για τα πρώτα στάδια λειτουργίας της.

Ο κ. Τεμπονέρας ενημέρωσε ότι υπάρχει θετική προσέγγιση του Υπουργείου επί του θέματος και ότι θα πρέπει να βρεθεί ενδιαφερόμενη ναυτιλιακή εταιρεία ώστε να υπάρξει άμεση επιδότηση και φυσικά αντίστοιχο ενδιαφέρον από φορείς των νησιών Κεφαλληνίας και Ζακύνθου.

Το πρώτο πλοιοκτητικό ενδιαφέρον

Η IONION P. LINES, πρόσφατα ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με τον Δήμο Μεσολογγίου θα δρομολογήσει το πλοίο ΙΘΑΚΗ ΝΤΑΙΑΜΟΝΤ, με καθημερινά δρομολόγια από τον Μάιο 2019 συνδέοντας την πόλη του Μεσολογγίου με τα νησιά της Κεφαλλονιάς και της Ιθάκης.

Η εταιρεία κατέθεσε, ήδη, τον σχετικό φάκελο στο Υ.Ε.Ν. και παρά την φημολογούμενη πρόθεση επιδότησης της γραμμής από το Υπουργείο δεν θα επιδιώξει κάτι τέτοιο, γιατί ευελπιστεί πως με τον κατάλληλο σχεδιασμό δρομολογίων από τον Αστακό (γραμμή, την οποία εξυπηρετεί αδιαλείπτως από το 2006) και το Μεσολόγγι μπορεί να καταστήσει βιώσιμες και τις δυο γραμμές.

Τα «εμπορικά» πλεονεκτήματα

Το Μεσολόγγι βρίσκεται σε μικρότερη απόσταση από τη Β. Ελλάδα σε σχέση με την Κυλλήνη και αφετέρου η ελαχιστοποίηση των φθορών που υφίστανται τα αυτοκίνητα λόγω των λιγότερων χιλιομέτρων που θα διανύουν.

Σχετικά με τη μείωση του κόστους, η μικρότερη απόσταση απαιτεί λιγότερα καύσιμα, απαλλαγή από τα διόδια της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου και ειδικά για τα φορτηγά μείωση εργατοωρών των οδηγών.

Αύξηση τουρισμού στο Μεσολόγγι

Η σύνδεση με την Κεφαλλονιά και τη Ζάκυνθο μόνο αισιοδοξία μπορεί να φέρει στους επιχειρηματίες του Μεσολογγίου, καθώς οι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν μια στάση ή να διανυκτερεύσουν στη πόλη πριν ή μετά το ταξίδι. Εκτός αυτού, θα αυξηθούν οι επισκέπτες από τη Β. Ελλάδα ή ακόμη και από το αεροδρόμιο Άκτιο όπου μέσω της Ιόνιας οδού θα μπορούν να περιηγηθούν στο Μεσολόγγι πριν επισκεφθούν τα νησιά του Ιονίου. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια σύνδεση που θα ενισχύσει και την τουριστική ανάπτυξη του νομού.


Παναγιώτης Τσιχριτζής
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας

Με την Ιόνια οδό και την Εγνατία οδό το λιμάνι του Μεσολογγίου αποκτά μια τεράστια δύναμη και πλέον έχει μια μοναδική ευκαιρία για να γνωρίσει την ανάπτυξη τόσο τουριστικά, όσο και εμπορικά η πόλη. Ήδη οι ενέργειες που κάναμε έχουν καρποφορήσει και με την αμέριστη συμπαράσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας ευελπιστούμε σύντομα να έχουμε αίσιο τέλος σε ένα έργο με ιδιαίτερη σημασία για το νομό μας. Όμως, θα πρέπει να ενδιαφερθούν και οι πλοιοκτήτες με συγκεκριμένου τύπου σκάφη. Πιστεύω ότι μετά την εκβάθυνση, το θέμα θα είναι καθαρά των πλοιοκτητών.


Φώτης Κόττης
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Ζακύνθου

Είναι ένα εγχείρημα που θα αναβαθμίσει και τις τρεις περιοχές. Θέλω να πιστεύω ότι εντός του 2019 θα έχουμε καλά νέα. Μετά από σειρά επαφών και συναντήσεων έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για την υλοποίηση αυτού του βαρυσήμαντου έργου. Είναι μια ακτοπλοϊκή σύνδεση που επιθυμεί η Ζάκυνθος και αναμένει με μεγάλη ανυπομονησία.


Σταύρος Σπαθής
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Κεφαλλονιάς & Ιθάκης

Προσωπικά πιστεύω ότι ακόμη κι αν το έργο δεν υλοποιηθεί μέσα στο 2019, σίγουρα έως το 2020 θα έχουμε καλά νέα για τις περιοχές μας. Αυτή η ακτοπλοϊκή σύνδεση θα βοηθήσει σε μέγιστο βαθμό τα νησιά Κεφαλονιά και Ζάκυνθο, ενώ θα μετατρέψει το Μεσολόγγι σε κόμβο για τη Βόρεια και Δυτική Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι το Μεσολόγγι θα προσεγγίζει ολοένα και περισσότερους επισκέπτες, ενώ θα έχει πρωτεύοντα ρόλο στην εμπορική διασύνδεση με τα νησιά του Ιονίου.


Κωνσταντίνος Πασιόπουλος
Υπεύθυνος του Γραφείου Τουριστικής Ανάπτυξης του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Μεσολογγίου

Αγωνιζόμαστε 20 χρόνια για την υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Κεφαλονιά και την Ζάκυνθο που θα εκτοξεύσει τουριστικά και εμπορικά το Μεσολόγγι. Αρχικά, θα εξυπηρετείται όλη η Βόρεια Ελλάδα, θα μειωθούν οι εργατοώρες των οδηγών, θα μειωθούν οι φθορές και τα κόστη σε καύσιμα και διόδια. Μέσα στο 2019 θα υλοποιηθεί η εκβάθυνση του διαύλου και είμαι αισιόδοξος ότι σύντομα θα δούμε τα πρώτα πλοία στο Μεσολόγγι.


Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «η Αιτωλοακαρνανία»
Τεύχος 6 | Δεκέμβριος 2018







Μοιραστείτε το άρθρο...
Ετικέτες: # # # # # # #

Newsroom

Σκοπός μας είναι η προβολή και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς, του περιβαλλοντικού πλούτου καθώς και της πολιτιστικής και πολιτισμικής παράδοσής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των επισκεπτών και η έμπρακτη συμβολή ούτως ώστε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να γίνει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός.
iAitoloakarnania.gr

Φανταστικά τοπία, σπουδαία ιστορία, υπέροχοι άνθρωποι!