Loading...

Ψηλά στη «μαύρη» λίστα με τα τροχαία ατυχήματα η Δυτική Ελλάδα


Μοιραστείτε το άρθρο...

Με αφορμή το φρικτό περιστατικό στην Εθνική Αθηνών-Λαμίας κυκλοφόρησε ένας χάρτης με τις περιοχές της Ελλάδος και τις επιδόσεις τους στα τροχαία ατυχήματα από το 2008 έως το 2014…

Η «μάστιγα» των τροχαίων ατυχημάτων – όπως έχει ονομασθεί τις προηγούμενες δεκαετίες από μέσα ενημέρωσης και φορείς πολιτικής, καθώς αποτελούν μία σημαντική αιτία θανάτων στην Ελλάδα – επανήλθε στη δημόσια συζήτηση μετά τη θλιβερή σύγκρουση στην εθνική Αθηνών-Λαμίας όπου χάθηκαν τέσσερις άνθρωποι. 

Αρκετά δεδομένα σχετικά με την εξέλιξη του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων και των θυμάτων τους στην Ελλάδα παρέχουν τα στατιστικά στοιχεία που έχει αναρτήσει η Τροχαία στον ιστότοπο της Ελληνικής Αστυνομίας.

Αρκετά ψηλά στην “μαύρη” λίστα βρίσκεται και η Δυτική Ελλάδα που από το 2008-2014 έχει δει στους δρόμους της να σημειώνονται 4.120 τροχαία περιστατικά εκ των οποίων θρηνήσαμε 760 ανθρώπινες ζωές.

Από την επεξεργασία των πρωτογενών στατιστικών στοιχείων της Τροχαίας, προκύπτει ότι την 25ετία 1990-2014 πραγματοποιήθηκαν στους ελληνικούς δρόμους συνολικά 469.170 τροχαία ατυχήματα, εκ των οποίων τα 37.629 ήταν θανατηφόρα (προκάλεσαν δηλαδή τον θάνατο τουλάχιστον ενός ατόμου).

Συνολικά, τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων ανήλθαν σε 650.957 άτομα, ενώ οι νεκροί σε 42.216. Στην περίοδο της 25ετίας, σε κάθε θανατηφόρο ατύχημα σκοτώνεται κατά μέσο όρο 1,12 άτομο.

Το πιο σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων που διαθέτει δημοσίως η Τροχαία είναι η μείωση που έχει επιτευχθεί στη διάρκεια της 25ετίας, τόσο στα τροχαία ατυχήματα όσο και στα θύματά τους.

Πιο συγκεκριμένα, στην περίοδο 1990-2014 το σύνολο των τροχαίων ατυχημάτων μειώθηκε κατά 48,23% (σωρευτικός ετήσιος ρυθμός μεταβολής -2,6%), τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 57,63% (-3,38%), το σύνολο των παθόντων κατά 54,46% (-3,01%) και οι νεκροί μειώθηκαν κατά 59,57% (σωρευτικός ετήσιος ρυθμός μεταβολής -3,56%).

Προκειμένου, ωστόσο, να διαπιστωθεί κατά πόσον η μείωση αυτή μπορεί να θεωρηθεί υψηλή ή χαμηλή, τα νούμερα της Ελλάδος θα πρέπει να συγκριθούν με τα νούμερα άλλων χωρών, όπως για παράδειγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με στόχο να διερευνηθεί ποιες περιοχές της Ελλάδος αποδίδουν καλύτερα στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών τους (και ενδεχομένως η γνώση αυτή να χρησιμοποιηθεί από τους φορείς πολιτικής προκειμένου να στοχεύσουν τη δράση τους στις περιοχές που εμφανίζουν χαμηλά ποσοστά μείωσης), ο κ. Δημήτριος Πόγκας δημιούργησε έναν Δείκτη Γενικής Επίδοσης Περιοχής ο οποίος καταγράφει σε ποιες γεωγραφικές περιοχές της χώρας έχει καταγραφεί η μεγαλύτερη και η μικρότερη μείωση σε τροχαία ατυχήματα, θανατηφόρα, παθόντες και νεκρούς.

Η τιμή της συνολικής επίδοσης για κάθε περιοχή εξάγεται από το άθροισμα της επίδοσης για κάθε μία κατηγορία. Όσο μεγαλύτερος αριθμητικά είναι ο Δείκτης Γενικής Επίδοσης Περιοχής τόσο καλύτερη είναι η επίδοση της περιοχής στη μείωση των ατυχημάτων και των παθόντων τους, ενώ όσο μικρότερος αριθμητικά είναι ο Δείκτης Γενικής Επίδοσης Περιοχής τόσο χειρότερη είναι η επίδοσή της.

Για την περίοδο 2008-2014 και με συνολικό δείκτη 0,21 και 0,14 αντιστοίχως, την καλύτερη επίδοση στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών τους εμφανίζουν η Στερεά Ελλάδα και οι Ιόνιοι Νήσοι. Από την άλλη, με συνολικό δείκτη -0,16, -0,05 και -0,03 αντιστοίχως τη χειρότερη επίδοση εμφανίζουν το Νότιο Αιγαίο, η Κεντρική Μακεδονία (συμπεριλαμβανομένης της Θεσσαλονίκης) και η Αττική.

Επίσης, άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από τα δεδομένα της Τροχαίας αφορούν στο είδος και στις αιτίες των θανατηφόρων ατυχημάτων, καθώς και στις ιδιότητες και τις ηλικίες των νεκρών.

Έτσι για την περίοδο 2010-2014, από το σύνολο των θανατηφόρων ατυχημάτων:
Το 35,77% προκλήθηκαν από σύγκρουση οχημάτων, το 32,81% από εκτροπή οχημάτων και το 18,15% από παράσυρση πεζών.
Το 10,68% οφείλεται σε κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, το 9,81% σε υπερβολική ταχύτητα και το 7,69% σε αίτια που αναφέρονται στους πεζούς.

Τέλος, για την περίοδο 2010-2014, από το σύνολο των νεκρών:
– Το 66,15% ήταν οδηγοί οχήματος, το 17,13% ήταν επιβάτες οχήματος και το 16,71% ήταν πεζοί.
– Το 31,72% ήταν ηλικίας άνω των 55 ετών, το 19,06% ηλικίας 26-35 και το 16,79% ηλικίας 36-45 ετών.

Γραφήματα: Δημήτριος Πόγκας




Μοιραστείτε το άρθρο...
Ετικέτες: # # #

Newsroom

Σκοπός μας είναι η προβολή και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς, του περιβαλλοντικού πλούτου καθώς και της πολιτιστικής και πολιτισμικής παράδοσής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των επισκεπτών και η έμπρακτη συμβολή ούτως ώστε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να γίνει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός.
iAitoloakarnania

Φανταστικά τοπία, σπουδαία ιστορία, υπέροχοι άνθρωποι!