Loading...

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι η αναγνώριση των δυνατοτήτων όλων των μαθητών


Μοιραστείτε το άρθρο...

«Η παραδοσιακή διδασκαλία δεν προωθεί το στόχο του σχολείου, όπως η διαφοροποιημένη διδασκαλία, που είναι η αναγνώριση των δυνατοτήτων όλων των μαθητών»

Σταμπουλοπούλου Μαίρη
Ειδική Παιδαγωγός MSc
Υποψήφια Διδάκτωρ Παν/μιου Frederick στη Κύπρο

Η εκπαίδευση για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρέχεται στη γενική εκπαίδευση,σε τμήματα ένταξης-ειδικές μονάδες μέσα στο σχολείο, σε Ειδικά σχολεία και σε άλλους χώρους όπως το σπίτι ή το νοσοκομείο, όταν κρίνεται απαραίτητο. Στόχος; Είναι η «Ένταξη». Η συνεκπαίδευση παιδιών με δυσκολίες στο σχολείο της γειτονιάς τους. Χωρίζεται σε τρεις μορφές: τη χωροταξική, την κοινωνική και τη λειτουργική.

Η κοινή Εκπαίδευση στις ίδιες τάξεις, με προσαρμοσμένο πρόγραμμα για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ώστε να μην υπάρχουν διακρίσεις. Όλα τα παιδιά-νέοι κατέχουν όλα τα είδη νοημοσύνης (λεκτική/γλωσσική, λογική/μαθηματική, μουσική/ρυθμική, οπτική/χωρική, σωματική/κι αισθητική, διαπροσωπική, αντιπροσωπιών και φυσιοκρατική. Αυτό σημαίνει πως κάθε μαθητής μαθαίνει , με διαφορετικό βαθμό και πως ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να αλλάξει το πώς διδάσκει το κάθε γνωστικό αντικείμενο, ακόμα κι αν τα Αναλυτικά Προγράμματα δεν είναι ευέλικτα, με δραστηριότητες κατάλληλες για οκά τα παιδιά..

Η «διαφοροποιημένη εκπαίδευση» καλύπτει τις ανάγκες όλων ανεξαιρέτως των μαθητών. Προσαρμόζονται ευέλικτα προγράμματα διδασκαλίας , τα οποία καλύπτουν, όλες τις ανάγκες των μαθητών και αναδεικνύουν τα ταλέντα τους!!! Αναδεικνύει τις ικανότητες τους χωρίς να περιθωριοποιεί!!!

Στη Γενική Τάξη Α’Δημοτικού, στο μάθημα της Γλώσσας, τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με τον προφορικό λόγο , τη συζήτηση και καταλήγουν στην ανάγνωση. Έχοντας συμμαθητής τους με προβλήματα όρασης , θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ποικίλες προσεγγίσεις , όπως π.χ. τα εποπτικά μέσα. Ασκήσεις αφής σε διαφορά υλικά και σε ανάγλυφες εικόνες θα διδαχθούν τα γράμματα ένα ένα ξεχωριστά ώστε να φτάσουν στο σχηματισμό των συλλαβών και σταδιακά στη δημιουργία ενός μικρού κειμένου.

Κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη ηλεκτρονικών λεξικών σε Braille. Παράλληλα ενισχύεται η ακουστική αντίληψη και κατανόηση του μαθητή με ιστορίες με ήχους από ζώα και μουσικά όργανα ενώ ταυτόχρονα καλλιέργεια η αφή ώστε να αναγνωρίζει τα διαφορετικά αντικείμενα ως προς το σχήμα,το μέγεθος,το υλικό, το βάρος, την υφή επιφάνειας κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας..Μια ευχάριστη διαδικασία για όλη την τάξη..







Μοιραστείτε το άρθρο...
Ετικέτες: # #

Newsroom

Σκοπός μας είναι η προβολή και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς, του περιβαλλοντικού πλούτου καθώς και της πολιτιστικής και πολιτισμικής παράδοσής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των επισκεπτών και η έμπρακτη συμβολή ούτως ώστε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να γίνει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός.
iAitoloakarnania.gr

Φανταστικά τοπία, σπουδαία ιστορία, υπέροχοι άνθρωποι!