Loading...

«Πράσινο φως» από Κομισιόν στη Fraport – Χαμόγελα για το Άκτιο


Μοιραστείτε το άρθρο...

Ένα βήμα πιο κοντά η επένδυση της γερμανικής Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων και του Ακτίου.

Μετά από επίσημη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την Παρασκευή (17/3) οι συμβάσεις παραχώρησης για 14 περιφερειακούς αερολιμένες στην Ελλάδα ανατέθηκαν με όρους της αγοράς και, ως εκ τούτου, δεν συνεπάγονται κρατική ενίσχυση. Οι συμβάσεις παραχώρησης αποτελούν μέρος των δεσμεύσεων της Ελλάδας στο πλαίσιο του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, το αντίτιμο για την 40ετή παραχώρηση των ελληνικών αεροδρομίων δεν εμπίπτει στους κανόνες περί «κρατικής βοήθειας» και η Ελλάδα επέλεξε την καλύτερη προσφορά που υποβλήθηκε στον σχετικό διαγωνισμό. Παράλληλα, η συμφωνία μεταξύ της κοινοπραξίας και του ελληνικού δημοσίου διαπιστώθηκε ότι τηρεί όλες τις προϋποθέσεις του ευρωπαϊκού δικαίου.

Διαβάστε σχετικά: Το πλάνο της Fraport, η νέα σελίδα για το αεροδρόμιο του Άκτιου και το κέρδος της Αιτωλοακαρνανίας!

Οπως επισημαίνεται από την Κομισιόν οι συμβάσεις παραχώρησης υπογράφηκαν τον Δεκέμβριο του 2015 και στη συνέχεια επικυρώθηκε από την Ελληνική Βουλή. Η Ελλάδα στη συνέχεια τις κοινοποίησε στην Επιτροπή τον Οκτώβριο του 2016, ζητώντας της να επιβεβαιώσει ότι δεν συνεπάγονται κρατική ενίσχυση.

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, μια σύμβαση παραχώρησης για την εμπορική εκμετάλλευση υποδομών μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση εφόσον ανατίθεται υπό όρους που θα ήταν αποδεκτοί από έναν ιδιώτη ο οποίος ενεργεί υπό συνθήκες της αγοράς, εάν αυτός προσέφερε σύμβαση παραχώρησης για παρόμοια περιουσιακά στοιχεία.

Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι όροι των συμβάσεων παραχώρησης συνάδουν με τις συνθήκες της αγοράς, κυρίως διότι προκύπτουν από ανταγωνιστική, διαφανή και χωρίς διακρίσεις διαδικασία υποβολής προσφορών. Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι η Ελλάδα επέλεξε την καλύτερη προσφορά που υποβλήθηκε, ότι δηλαδή οι συμβάσεις παραχώρησης ανατέθηκαν στην εταιρεία που υπέβαλε την προσφορά που εξασφαλίζει τα υψηλότερα έσοδα για το ελληνικό κράτος. Με βάση τα ανωτέρω, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ελληνικό κράτος ανέθεσε τις συμβάσεις παραχώρησης υπό όρους που θα ήταν αποδεκτοί από ιδιώτη.

Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι η παροχή ή η προμήθεια ορισμένων δημόσιων υπηρεσιών από το ελληνικό κράτος (όπως η εναέρια κυκλοφορία, οι αστυνομικοί και τελωνειακοί έλεγχοι στους οικείους αερολιμένες) δεν παρέχει οικονομικό πλεονέκτημα στον φορέα εκμετάλλευσης του αερολιμένα και συνεπώς δεν συνιστά κρατική ενίσχυση υπέρ του.

Ως εκ τούτου, οι συμβάσεις παραχώρησης δεν συνεπάγονται κρατική ενίσχυση προς την κοινοπραξία Fraport AG-Slentel Ltd κατά την έννοια των κανόνων της ΕΕ. Με τη σημερινή απόφαση της Επιτροπής αίρεται ένας όρος που έπρεπε να ικανοποιηθεί πριν από την έναρξη ισχύος των συμβάσεων παραχώρησης.

Στο θέμα της παράδοσης των αεροδρομίων είχε αναφερθεί σε πρόσφατη εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Alexander Zinnel τόνισε ότι ο γερμανικός όμιλος πιστεύει “στη μελλοντική ανάπτυξη” της Ελλάδας και πως φέτος η τουριστική κίνηση θα παρουσιάσει αύξηση 10%-15%, ρυθμός που σίγουρα θα περιοριστεί στα επόμενα χρόνια. Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως ο γερμανικός όμιλος και ο συνεταίρος του θα καταβάλλουν 1,23 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα, καθώς και πρόσθετο ετήσιο τίμημα, για τη διαχείριση των αεροδρομίων επί 40 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης κατά 10 χρόνια.

Το πλάνο για το Άκτιο

Αρχικά, το project plan της Fraport για το αεροδρόμιο του Ακτίου προβλέπει τη διαπλάτυνση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα και την επέκταση του τερματικού σταθμού κατά 4 στρέμματα.

Το αεροδρόμιο θα διαθέτει ειδική ομάδα διαχείρισης, που θα είναι εξειδικευμένη στη λειτουργία και στα τεχνικά θέματα των αεροδρομίων, με επικεφαλής διευθυντή αεροδρομίου, ο οποίος θα έχει την πλήρη ευθύνη και θα ενεργεί ως εκπρόσωπος της κοινοπραξίας απέναντι στις τοπικές αρχές.

Για την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου σε 24ωρη βάση θα υπάρχουν δύο διευθυντές επιχειρήσεων ανά βάρδια, οι οποίοι θα είναι και αναπληρωτές διευθυντές αεροδρομίου.

Επίσης, θα υπάρχει ομάδα τεχνικών και μηχανικών σε ετοιμότητα επί τόπου. Εξωτερικοί συνεργάτες ή τρίτοι θα αναλάβουν υπηρεσίες διάσωσης και πυρόσβεσης, ασφαλείας, εξυπηρέτησης εδάφους, ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κτλ.

Η κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα βασιστεί στους υφιστάμενους εργαζομένους της ΥΠΑ και στις ικανότητές τους, καθώς θεωρεί ότι εκτελούν εξαιρετική δουλειά σε δύσκολο περιβάλλον.







Μοιραστείτε το άρθρο...
Ετικέτες: # # # # # #

Newsroom

Σκοπός μας είναι η προβολή και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς, του περιβαλλοντικού πλούτου καθώς και της πολιτιστικής και πολιτισμικής παράδοσής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των επισκεπτών και η έμπρακτη συμβολή ούτως ώστε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να γίνει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός.
iAitoloakarnania.gr

Φανταστικά τοπία, σπουδαία ιστορία, υπέροχοι άνθρωποι!