Loading...

Αντιδράσεις και ανησυχίες για τον κόμβο-καρμανιόλα στο Μεσολόγγι


Μοιραστείτε το άρθρο...

Ο κόμβος… ευθεία έχει προκαλέσει ανησυχίες και πολλά ερωτήματα – Για καρμανιόλα και προχειρότητα ενός σημαντικού έργου υποδομής σε κομβικό σημείο του Μεσολογγίου κάνουν λόγο πολίτες στο iAitoloakarnania.gr. 

Στη τελική ευθεία βρίσκεται η κατασκευή του νέου οδικού κόμβου στην περιοχή του ΚΤΕΟ Μεσολογγίου ή αλλιώς Αποστολόπουλου, με σύσσωμη την τοπική κοινωνία να αντιδρά τόσο στο διαδίκτυο, όσο και στους δρόμους της πόλης και των χωριών για τον κόμβο… ευθείας! 

Συγκεκριμένα, παρ’ ότι το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, ο κόμβος έχει πάρει τη τελική του μορφή και είναι οφθαλμοφανές σύμφωνα με τη φωτογραφία του iAitoloakarnania.gr ότι πρόκειται για κακοκατασκευή διότι δεν εμφανίζεται ως εμπόδιο στην είσοδο – έξοδο του Μεσολογγίου και δεν παροτρύνει τον διερχόμενο να ελαττώσει ταχύτητα. 

Σύμφωνα με έμπειρο Πολιτικό Μηχανικό της περιοχής, ο κόμβος αυτός πρόκειται για εμφανή προχειροδουλειά που δε συμβαδίζει με τους Κώδικες Οδικής Κυκλοφορίας και καθιστά σοβαρούς κινδύνους. Παράλληλα, με παρέμβασή του ο Θεόδωρος Μυλωνάς τονίζει ότι πρέπει άμεσα να διορθωθεί το λάθος ώστε να έχουμε κόμβο και όχι μια καρμανιόλα. Προτείνει, μάλιστα, να αυξηθεί η ακτίνα του κύκλου του κόμβου τουλάχιστον κατά 5 μέτρα.

Προς το παρόν, αναμένονται οι διαγραμμίσεις, οι απαραίτητες σημάνσεις και η τελική παράδοση του έργου, μήπως και βελτιωθεί αυτή η ξεκάθαρη προχειροκατασκευή που φέρει τη σφραγίδα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, σε ένα από τα πιο κομβικά σημεία της Αιτωλοακαρνανίας.

Ακολουθεί το άρθρο του κ. Θεόδωρου Μυλωνά:

Όλα τα …στραβά σε αυτή τη πόλη του Μεσολογγίου θα συμβαίνουν; (εικ.1).

Γίνεται, λυπάμαι που το σημειώνω αυτό, κόμβος – καρμανιόλα.

Στην όμορη πόλη του Αγρινίου όπου έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί πολλοί παρόμοιοι κυκλικοί κόμβοι,(εικ.2) έχει κανένας αυτή την μορφή;

Κυκλικοί κόμβοι, παγκόσμια πρακτική, γίνονται σε θέσεις όπου συμβαίνουν ατυχήματα από συγκρούσεις, σε διασταυρώσεις, με ή χωρίς φανάρια, ανεξάρτητα αν υπάρχουν ή όχι σήματα με stop. Και αυτό γιατί καθημερινά, συμβαίνει για διάφορους λόγους, να θρηνούμε θύματα από υπερβολικές ταχύτητες. Για να αποφευχθεί αυτό πολύ ορθά η Πολιτεία εφαρμόζει το σχέδιο των κυκλικών κόμβων. Το σχέδιο αυτό στηρίζεται μόνο και μόνο στην ολοσχερή μείωση της ταχύτητας, ώστε σε καμία περίπτωση να μην έχουμε σωματικές, παρά ενδεχομένως κάποιες ελάχιστες υλικές ζημιές. Αυτό συμβαίνει, επειδή δεν υπάρχουν ευθείες γραμμές, στις οποίες ο κάθε οδηγός πολλές φορές για διάφορους δικούς του λόγους, δεν βλέπει φανάρια η σήματα και δεν μειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου του, αλλά μπροστά του βλέπει ευθεία εμπόδια και αναγκάζεται να μηδενίσει σχεδόν την ταχύτητα. Ο κάθε κόμβος τι κάνει; Ακριβώς αυτό. Εμφανίζει στους δρόμους με μεγάλη κυκλοφορία, στις ευθείες γραμμές, όπου τα φανάρια ή τα stop δεν έχουν μέχρι σήμερα αποδώσει στην έλλειψη συγκρούσεων, εμφανή εμπόδια, ώστε άμεσα να αντιμετωπίζεται το πρόβλημα και να προστατεύονται από ατυχήματα στις διασταυρώσεις, οι οδηγοί.

(εικ. 2). Κυκλικός κόμβος στο Αγρίνιο με το πλήρες εμπόδιο στους κάθετους δρόμους.

Έτσι στο άρθρο μου για την απαραίτητη, για τους ίδιους λόγους, όπως παραπάνω σημειώθηκε, κατασκευή του κυκλικού κόμβου στη θέση αυτή, μέσα από το έργο της Περιφέρειας Δ.Ε. της ανάπλασης του παλαιού εθνικού δρόμου Ναυπάκτου –Παπαδιαμαντοπούλου, σχεδίασα πρόχειρα αλλά ορθά τον τρόπο λειτουργίας του κυκλικού κόμβου. Όπως φαίνεται (εικ.3) χωρίς απαλλοτριώσεις αλλά σαφώς να κόβονται οπτικά οι ευθείες γραμμές.

(εικ.3) Αυτό όμως δεν συμβαίνει, στον υπόψη κόμβο, που ετοιμάζεται σε μια επικίνδυνη θέση όπου έχουν γίνει και θανατηφόρα ατυχήματα.

Ο ερχόμενος από Μεσολόγγι Α (εικ.1).και κατευθύνεται στο Αιτωλικό δεν βλέπει εμπόδιο μπροστά του, αλλά μια ευθεία γραμμή και, ανεξάρτητα αν υπάρχει ή όχι σήμα stop, αφού του παρέχεται η δυνατότητα να μην σταματήσει, άλλωστε έχουμε συνηθίσει να παρακολουθούμε τέτοια θανατηφόρα, με την ίδια ταχύτητα περνάει τον κόμβο. Ο ευρισκόμενος όμως μέσα στο κόμβο Β, κινείται ελεύθερα (εικ.1), γιατί έχει την πλήρη προτεραιότητα σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., επειδή θα πρέπει άμεσα ο κόμβος να απελευθερωθεί από οχήματα. Οπότε η σύγκρουση στην περίπτωση αυτή δεν θα είναι μια απλή υλική ζημιά αλλά ενδεχομένως και θανατηφόρα.

Συνεπώς, κύριε περιφερειάρχη, που σε εσάς απευθύνεται κύρια η διαπίστωση αυτή, παρά το θετικό κα κοινωνικά αποδεκτό αυτό έργο, φροντίστε να διορθωθεί το λάθος ώστε να έχουμε κόμβο και όχι μια καρμανιόλα. Μια λύση, που προτείνω που θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα, είναι να αυξηθεί η ακτίνα του κύκλου του κόμβου τουλάχιστον κατά 5 μέτρα. Μεγάλη και αρκετά περιττή η έκταση που καταλαμβάνει η άσφαλτος, υπάρχει όμως ο χώρος και αν μειωθεί κατά 5 μέτρα, η διέλευση θα γίνεται, λόγω του εμποδίου του κύκλου, με μηδενική ταχύτητα άρα με ασφάλεια.







Μοιραστείτε το άρθρο...
Ετικέτες: #

Newsroom

Σκοπός μας είναι η προβολή και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς, του περιβαλλοντικού πλούτου καθώς και της πολιτιστικής και πολιτισμικής παράδοσής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των επισκεπτών και η έμπρακτη συμβολή ούτως ώστε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να γίνει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός.
iAitoloakarnania.gr

Φανταστικά τοπία, σπουδαία ιστορία, υπέροχοι άνθρωποι!