
Νέο κύμα λουκέτων στα ταχυδρομεία σε Αιτωλικό, Νεοχώρι, Βόνιτσα, Θέρμο, Αμφιλοχία, Φυτείες, Μύτικα, Άγιο Βλάσιο, Γαβαλού και Κανούργιο – Στο σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ προτεραιότητα αποτελούν μόνο τα ταχυδρομεία σε Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Ναύπακτο και Αστακό.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του iAitoloakarnania.gr, η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) προσανατολίζεται σε νέο κύμα λουκέτων σε καταστήματα ανά την Ελλάδα, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της αναδιάρθρωσης του δικτύου. Πρόκειται για συνέχεια της πολιτικής που εφαρμόστηκε το 2023, όταν είχαν ήδη κλείσει δεκάδες καταστήματα σε όλη τη χώρα.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στο νομό Αιτωλοακαρνανίας αναμένεται να κλείσουν τα ταχυδρομικά καταστήματα σε Αιτωλικό, Νεοχώρι, Βόνιτσα, Θέρμο, Αμφιλοχία, Φυτείες, Μύτικα, Άγιο Βλάσιο, Γαβαλού και Κανούργιο, γεγονός που έχει ήδη γίνει γνωστό στους εργαζόμενους μέσω εσωτερικής αλληλογραφίας.
Υπενθυμίζεται ότι πριν δυο χρόνια έκλισαν τα ταχυδρομικά καταστήματα του Αγίου Κωνσταντίνου, του Πλατάνου, του Παναιτωλίου και της Παλαίρου.
Πρόκειται για ένα σημαντικό θέμα που αναμένεται να σηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην τοπική κοινωνία που εξυπηρετείται σε μεγάλο βαθμό από τα ταχυδρομεία.
Ο νέος οδικός χάρτης των ΕΛΤΑ έως το 2027
Μία από τις πιο κρίσιμες καμπές της ιστορίας τους διανύουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, καθώς ο οργανισμός που για δεκαετίες συνδέθηκε με την γραπτή επικοινωνία των κατοίκων και την καθημερινή αποστολή δεμάτων, από τις πόλεις μέχρι και τα πιο απομακρυσμένα χωριά, καλείται τώρα να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η μείωση της παραδοσιακής αλληλογραφίας έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργεί ο κλάδος των ταχυδρομείων, κάτι που σημαίνει πως εάν τα ΕΛΤΑ δεν εκσυγχρονιστούν γρήγορα, κινδυνεύουν να χάσουν τον ρόλο τους στην αγορά και, κυρίως, τη δυνατότητα να συνεχίσουν να εξυπηρετούν αποτελεσματικά τους πολίτες.
Προφανώς το παλιό επιχειρηματικό μοντέλο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εποχής, και παρά τις προσπάθειες των τελευταίων ετών, οι οικονομικές επιδόσεις παραμένουν αρνητικές. Από τα 486 καταστήματα που λειτουργούν σε όλη τη χώρα, τα περισσότερα είναι ζημιογόνα. Μόνο ορισμένα μεγάλα υποκαταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πρωτεύουσες νομών παρουσιάζουν θετικά αποτελέσματα. Το δε ετήσιο κόστος λειτουργίας των καταστημάτων φτάνει περίπου τα 90 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα συνολικά έσοδα δεν ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια. Η εικόνα αυτή αποτυπώνει με σαφήνεια το πρόβλημα: το δίκτυο είναι υπερβολικά μεγάλο, ενώ η ζήτηση για τις παραδοσιακές υπηρεσίες μειώνεται συνεχώς.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ καταρτίζει τώρα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εκσυγχρονισμού που εκτείνεται έως το 2027. Ο στόχος είναι σαφής: να μειωθεί το λειτουργικό κόστος, να αξιοποιηθεί η τεχνολογία και να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες, ώστε ο οργανισμός να μπορέσει να γίνει βιώσιμος και ανταγωνιστικός. Οι αλλαγές που προβλέπονται δεν περιορίζονται στη μείωση των εξόδων, αλλά αφορούν συνολικά τον τρόπο λειτουργίας και εξυπηρέτησης του πολίτη. Το σχέδιο προβλέπει σταδιακή αναδιάρθρωση του δικτύου, επενδύσεις στην ψηφιακή μετάβαση και ενίσχυση των νέων υπηρεσιών που σχετίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα logistics — δύο τομείς που γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη.
Ένα από τα βασικά σημεία του νέου σχεδίου είναι η αξιοποίηση της τεχνολογίας για να γίνουν τα ΕΛΤΑ πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά. Ήδη έχουν εκπαιδευτεί 1.000 «ψηφιακοί ταχυδρόμοι» που χρησιμοποιούν σύγχρονο εξοπλισμό, φορητούς εκτυπωτές και ψηφιακές εφαρμογές, ώστε να εξυπηρετούν τους πολίτες πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια. Παράλληλα, επεκτείνεται το δίκτυο των αυτόματων θυρίδων (postboxes) για την παραλαβή και αποστολή δεμάτων, προσφέροντας στους πελάτες τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν κατάστημα. Αυτές οι αλλαγές φέρνουν τα ΕΛΤΑ πιο κοντά στο μοντέλο λειτουργίας που εφαρμόζουν ήδη ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.


