Loading...

«Ημέρα Γιορτής» στην Ελλάδα για μια γέφυρα 240 μέτρων, κόστους 50εκατ. ευρώ σε σχεδόν 3 χρόνια!


Μοιραστείτε το άρθρο...

Επιτέλους παραδόθηκε η νέα γέφυρα του Ευήνου ποταμού και τελειώνει η ταλαιπωρία των πολιτών – Άκαπνες οι προσπάθεις φιέστας και «ημέρας γιορτής» για μια γέφυρα 240 μέτρων που κόστισε σχεδόν 50εκατ. ευρώ και παραδόθηκε μετά από σχεδόν τρία χρόνια – Πως χάθηκε ένα σπουδαίο μνημείο!

Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της Νέας γέφυρας Ευήνου, με ηχηρές απουσίες όπως του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, προβεβλημένων στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, καθώς του Δημάρχου Ι.Π. Μεσολογγίου.

Την υποχρέωση ανέλαβε να βγάλει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο.

Οπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου, «δίνει οριστική λύση στην επανασύνδεση της παλαιάς εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων και αποκαθιστά την ομαλή πρόσβαση στους οικισμούς που βρίσκονται στις εκβολές του ποταμού»,

Μια γέφυρα… γεμάτη αντιθέσεις!

Η γέφυρα είχε καταστραφεί ολοσχερώς τον Δεκέμβριο του 2021, από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που είχαν πλήξει την Αιτωλοακαρνανία.

Η νέα Γέφυρα του Ευήνου έχει συνολικό μήκος 242,7 μέτρα και συνολικό πλάτος 13,5 μέτρα (συμπεριλαμβάνοντας και τα πεζοδρόμια), ενώ το κατάστρωμά της είναι πλάτους 7,5 μέτρων.

O προϋπολογισμός ήταν 45 εκατ. και πέρα από την ανακατασκευή της γέφυρας, περιλαμβάνονταν όλα τα αναγκαία υδραυλικά έργα προστασίας των βάθρων και διευθέτησης του ποταμού για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής καθώς και οι εργασίες προσωρινής αποκατάστασης της οδικής σύνδεσης και διευθέτησης των πάσης φύσεως αγωγών και δικτύων επί της κατεστραμμένης γέφυρας.

Η παλιά γέφυρα του Ευήνου, που δίνει τη σκυτάλη στη νέα υποδομή, άρχισε να κατασκευάζεται το καλοκαίρι του 1965 και παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις αρχές του 1967. Συνέδεε τους δήμους Μεσολογγίου και Ναυπακτίας, ενώ πριν την κατασκευή της τα οχήματα χρησιμοποιούσαν τη σιδηροδρομική γέφυρα.

Χάθηκε ένα σπουδαίο μνημείο!

Ηταν το 1890 όταν το πρώτο τρένο, μια μαύρη ατμομηχανή της εποχής, διέσχισε τη σιδηροδρομική γέφυρα του ποταμού Εύηνου μεταφέροντας επιβάτες και εμπορεύματα από τα στενά γεωγραφικά όρια της Αιτωλοακαρνανίας στις αγορές της Ευρώπης.

Η γέφυρα είναι ιστορικής σημασίας, εφόσον λειτουργεί από το 1891 και αποτελεί μνημείο βιομηχανικής κληρονομιάς και τοπόσημο για την περιοχή, καθώς δεν υπάρχει άλλο αντίστοιχο έργο υποδομής στην περιοχή αυτής της εποχής και αυτής της κλίμακας.

Η σιδηροδρομική γραμμή ανακαινίστηκε ολικά με ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια το διάστημα 2000-2004 και είναι χαρακτηρισμένη «ενεργό δίκτυο σε αναστολή λειτουργίας», που σημαίνει ότι ο ΟΣΕ είναι υποχρεωμένος να τη διατηρεί σε λειτουργική κατάσταση σε περίπτωση που σιδηροδρομική εταιρεία ζητήσει να εκτελέσει δρομολόγια.







Μοιραστείτε το άρθρο...
Ετικέτες:

Newsroom

Σκοπός μας είναι η προβολή και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς, του περιβαλλοντικού πλούτου καθώς και της πολιτιστικής και πολιτισμικής παράδοσής μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση των επισκεπτών και η έμπρακτη συμβολή ούτως ώστε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να γίνει ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός.
iAitoloakarnania.gr

Φανταστικά τοπία, σπουδαία ιστορία, υπέροχοι άνθρωποι!